15 juli 2011

Parkvandring i Enköping



Begav mig ut på en parkvandring för att söka inspiration till min påtänkta "miniskog". Här är två bilder ifrån Blombergs park.
http://www.enkoping.se/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE=7253
Det är snyggt med störarna som avskiljare, tycker jag. Jag har ju bara tre träd i min "skog", så någon sorts avskiljare måste jag ha för 
att få känslan av ett rum.



En gång som väcker nyfikenhet och daggkåpor i massor!



 Här är en bild med liknande tema ifrån Fridegårdsparken. 
Massor av marktäckare och skymd sikt.

Avslutar med en serie bilder från idéträdgårdarna 


vid Åpromenaden där trädgårdsmästarstudenternas trädgårdar finns. Det var en av dessa som satte griller i huvudet mitt;-)



En sittplats med skogskänsla.




Visst är det läckert med alla björkstammar!





Vattenblänk vill jag också ha ...

Fortsättning följer. . .












2 kommentarer:

  1. Mysigt med en skog, även om den blir liten.
    Själv har jag börjat tänka på en körsbärslund.
    Vi får se vad det blir av det...
    /Caroline

    SvaraRadera
  2. Håller med dig - den där sista trädgården med de vita björkstammarna var det mycket känsla i... ska bli kul att följa din skogs uppväxt!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)