30 augusti 2013

Månadens favoritväxt - augusti

Här är det glest mellan bloggtillfällena. Har varken tid  eller inspiration, känner jag. Hur det blir får tiden utvisa. Dock måste jag ju fullfölja uppdraget att utse månadens favoritväxt hos Anna Vattenkanna. Det vore ju tråkigt att ge upp nu. Så här kommer augustis favvoväxt hos mig:



Syrenhortensia.

Jag har tre buskar och nu är de som ljuvligast. De är några år gamla och har inte hunnit växa sig så stora ännu. Två har jag som buskar och en håller jag på att stamma upp. 



Jag gillar växten för att den lyser upp nu, när det börjar bli mörkare på kvällarna. I skymningen är den nästan självlysande. Den är snygg på avstånd



och tål att studeras på nära håll.


Det är läckert med färgskiftningarna som går från vitt till rosa. Nu på hösten brukar de rea ut buskar och plantor på plantskolorna. Passa på att köpa ett gäng syrenhortensia!

Vill se se fler tips för höstshoppingen kika in här
eller klicka på bildlänken till höger i menyn.

Hej Hopp!



1 kommentar:

  1. Håller med om att den är fin.Hade en för några år sedan men den ville inte här hos mig.
    Kram

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)