10 juli 2011

En dag full av inspiration

 En morgonpromenad till idéträdgårdarna gav mig massor av inspiration till min "miniskog" som jag planerar att anlägga runt mina tre barrträd. Kanske ska jag göra en öppning i min örtagård



och anlägga en stig som leder in i "skogen". Så att man går från ett rum till ett annat?  Blåbär, ljung, vitsippor, blåsippor, vattenblänk, stockar, stubbar, stenar, bark, ormbunkar. . . 

Senare på dagen besökte jag ett lokalt galleri med trädgårdskonst tillsammans med min yngsta dotter, mamma, syster, svåger och deras två (barn) ungdomar. Jag fick massor av inspiration både till betonggjutning och annan trädgårdskonst. Min svåger berättade att han hade massor av "skräp" som han ville bli av med.

Tänk att skräp i någons ögon kan vara skatter i någon annans ögon! Jag har massor av planer för dessa godbitar och det finns mer att hämta. . .
Jag behöver bara ta med en släpkärra :-)
















2 kommentarer:

  1. Det låter så mysigt med en miniskog! Om jag hade varit du skulle jag öppna en liten halvhemlig stig mellan skogen och örtagården...

    Fint skräp din svåger har!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Haha vi bidrar gärna med mer skrot ;) Bara kul om det blir något fint av det :)

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)