3 september 2011

"Så som i Enköping" -Trädgårdsdagen


Idag  har Gaston och jag varit på Trädgårdsdagen - "så som i Enköping". Det blev en dag full av miljöträning för Gaston; häst med vagn, hundar, " blå tåget", musik, människor och rörelse. Och en dag full av inspiration för mig; föredrag med Bosse Rappne, marknadsgata med allt i trädgårdsväg, exempelvis betongalster (som gav mig massor av ny inspiration). I idéträdgårdarna stod trädgårdsmästareleverna och svarade på frågor. Där var mängder av intresserade och Gaston hade inte tålamod att vara där någon längre stund. Det var synd för jag hade gärna samtalat med dem. En av dessa trädgårdar har ju inspirerat mig till en miniskog.
Jag såg dock att de hade en blogg, så jag får titta där. Vad kan man begära när man tar med en valp;-). Han var dock jätteduktig hela dagen och det var två nöjda besökare som åkte hem :-) .



1 kommentar:

  1. Många söta hundar minns jag att jag såg, men din Gaston vet jag inte om jag fick ögonen på? Kanske kom ni när jag lämnat trädgårdssällskapets hörna och gick på marknaden som en vanlig besökare? Kul var det i alla fall och inte kom jag hem tomhänt:)

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)