27 augusti 2011

Sensommartröst del 2


är att planera för vårens fägring.

I våras drömde jag om ett hav av lökar här:

Idag har jag planterat 60 st


vårstjärna Chinodoxa lucillae. Förhoppningsvis kommer de att sprida sig och ta mig närmare målet.

I våras undrade jag varför jag planterat snödropparna här


 och inte vid väggen mot entrén där snön smälter först.



Idag har jag planterat enkel och dubbel vit snödroppe samt


ljuvlig rosa saffranskrokus "sativus".

I våras undrade jag vad det var för små grässtrån som fanns överallt runt mina allium.




Idag har jag planterat ytterligare allium "purple sensation" runt min örtagård.

I våras varvade jag rödlök med den höstplanterade vitlöken. Jag planterade blåklint i en ram runt och tyckte det blev rörigt.


Idag har jag planterat vitlök i hela pallkragen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)