11 maj 2011

Förvirrad, sommarblommor, och choklad

Idag har jag handlat årets sommarblommor på den som jag tycker, bästa trädgården i trakten,Sycklinge trädgård. De är kunniga, serviceminded och har bra priser. Kan det bli bättre? Blommorna är inte i sin fulla prakt ännu, men den som väntar på något gott. . .





Grusnejlika. Blommar inte än, men får massor av små rosa ljuvliga blommor.





Vita pelargoner som hälsar välkommen.



Petunia Surfinia.


Okänd, grön doftande hängblomma. Namnet försvann ur minnet på hemvägen. Någon som vet vad det är?



Chokladälskare som jag är  avslutar jag med en chokladblomma och en chokladmynta. Här samplanterad med en krydda som jag också glömt namnet på. Märker nu att jag framstår som en smula förvirrad ;-).  Faktum är att det var en krydda jag köpte i mataffären. Dessa brukar aldrig klara sig, men denna har efter tillagningen stått smått kvarglömd i köket i en månad.                                                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)