5 maj 2011

En utomsocknes hjälp till att se



Att det ska behövas en utomsocknes för att jag ska upptäcka läckerheter. Igår när jag tittade in hos Slottsträdgårdsmästaren såg jag att han varit i Enköping. 
http://gardener.blogg.se/2011/may/jakten-pa-scutellaria.html#comment

Jag reflekterade inte särskilt över just denna bild, eftersom den inte hade huvudrollen i hans berättelse. I kväll när jag kom ut ifrån min dotters musikföreställning på Joar Blå, såg jag ett enormt magnoliaträd som sträcker sig över ån. Då ramlade poletten ner. Det är det trädet som finns på hans blogg med damen som cyklar över bron. Hans bild visar storleken, mina skönheten. Doften kan dock ingen av oss förmedla, men den var ljuvlig!

1 kommentar:

  1. *hahaha* Tja, ibland blir man min själ hemmablind! Vilken fantastisk magnolia! Jag undrar hur länge man får vänta innan de blir riktigt stora. Min är mest en buske ännu men den som väntar på något gott... :0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)