19 maj 2011

En del av det som blommar just nu i min trädgård


Oj, vad länge sen jag bloggade! De senaste dagarnas regn har verkligen satt fart på grönskan och blomningen.


Mossfloxen "Candy stripes". Visst är den söt?
 

Är det någon som vet vad detta är? Det är en av de få växter som fanns i min trädgård när jag flyttade hit. Denna är ljuslila, sedan har jag en ljusblå också. Svar mottages tacksamt!


Brunnäva. Hm, skumt namn på en vit blomma. Det latinska,  Geranium phaeum ´Alba´  låter bättre.

Syrener. Visst känner man nästan doften när man tittar på bilden?


Jordgubbar.


Tovsippa tror jag att detta är. Jag brukar vara duktig att skriva upp i min kalender vad jag planterar. Men det är värre med fådda blommor. Denna har jag fått av min kära mor.


Smultronen sprider sig hej vilt framför häcken. De får de gärna göra.

1 kommentar:

  1. När jag tittar på den okända dyker ordet klockhyacint upp i huvudet, men jag vet inte om det är en sådan...

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)