28 maj 2011

Äntligen


har mina frösådda jättedaggkåpor "Thriller" hamnat på sin rätta plats. Här ska de få växa sig stora tillsammans med klättervildvin. Av de perenner jag sått har denna tagit längst tid. Två år har det tagit att nå denna aktningsvärda storlek, och åtta plantor blev det. 

Något som däremot gick betydligt snabbare och gav massor av plantor är

kantnepeta. Jag ville ha det som kantväxt i en lång rabatt, och inte hade jag lust att betala dyra pengar för så många plantor. Jag provade att så en påse och simsalabim hade jag massor av plantor! Rekommenderas!

2 kommentarer:

  1. Jag köpte en kantnepata och satt ned i rabatten och den spred sig enormt så nu är det fullt av dem. Katten älskar att ligga och rulla där och han luktar så gott sen :). Puss

    SvaraRadera
  2. Behöver du fler av jättedaggkåpan så kan jag nog hitta rymlingar hos mig. Fast jag vet förstås inte sortnamnet....

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)