6 april 2011

Läsinspiration i väntan på trädgårdsarbete


Efter en regnig förmiddag bröt solen igenom molnen och det blev klarblå himmel och 14 grader varmt! Plötsligt var all snö i trädgården borta.

I väntan på att jorden nu ska torka upp, tog jag en tur till biblioteket och lånade en bunt böcker. En trädgårdstidning från affären blev det också :-) .Bland annat lånade jag Trädgårdens form av Margareta Diedrichs. Tack för tipset Ninni! (Ninnis Carpe Diem).


Min favoritbok är annars Trädgårdsdesign av Ann-Christin och Dan Rosenholm. Den har jag haft ett par år och den är snart sönderbläddrad!




Boken är fylld av inspirerande bilder, bland annat från Enköpings parker :-).



Kvalitén på bilderna är inte de bästa. Man är ju ingen mästerfotograf. Vill ni se bilderna live, finns böckerna i en butik, eller på ett bibliotek på en plats nära er.

Nu hoppas jag att det fina vädret fortsätter så att min trädgård torkar upp. Då ska jag äntligen klippa perenner, räfsa bort löv från rabatterna och leta reda på mina övervintrade fröodlade perenner. Har de överlevt? Fortsättning följer. . .








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)