11 maj 2013

Maj månads favoritväxt

Då var det dax att välja månadens favoritväxt igen, i  Anna Vattenkannas utmaning.
Det blir ju svårare och svårare...

Ska jag välja forsythia? Jag har tre buskar mot vår parkering, och de lyser upp så vackert, tycker jag. Som en sprakande våreld.


Eller tulpaner?



Man blir ju så glad när de dyker upp i trädgården.
Nej, det vore ju fantasilöst. Jag valde ju faktiskt tulpaner i januari. Då var det i och för sig köpetulpaner, men om jag bara får välja 12 växter på ett år så neeeeeej!

Då måste det ju bli


MAGNOLIA!

Från att ha rekognoserat marknaden i flera år genom att besöka Enköpings parker där det växter massor av stora magnoliaträd, har jag äntligen köpt en för mina trakter lämplig sort:

Leonard Messel.

Jag hoppas att den kommer att trivas lika bra hos mig som  magnoliorna i  Klosterparken.



Vill ni se andra bloggares favoritväxt just nu, kika in här,
eller klicka på bilden till höger.

Hej hopp!






3 kommentarer:

  1. Leonard Messel är en trevlig prick. Hoppas att han trivs och växer hemma hos dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så vacker! Ja, den här månaden blir det inte lätt...

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt sugen på att plantera en Magnolia! De är verkligen vackra. Hoppas att din ska trivas och bli stor och stark!
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)