3 juni 2012

Förra årets snilleblixt


Då: -  Tja, varför inte plantera lite vit akleja i min vita rabatt? Den sprider sig ju och skulle fylla ut bra!


Nu:  - Men, vad är det för blått i hela min "vita" rabatt?


Hm, hur kunde jag glömma att man inte kan lita på fröken akleja? Hon ville visst byta färg på kjolen i år;-).



Kanske ska Miss Bateman få flytta dit och tala henne till rätta? Henne kan man i alla fall lita på! 


Eller förresten. Det är väl bara fint med lite blått till allt det vita? Och spännande, för vem vet hur fröken ämnar  klä sig nästa år?

Ha det fint!//Laila





3 kommentarer:

  1. Haha, det är en mycket opålitlig fröken du bjudit in i rabatten! :D
    Jag har en stor vit blåklocka i min vita rabatt, och blev så glad när den spridit ut sig i nästan hela planteringen, men glädjen kom av sig när alla de nya var blå! Nåja, det är som sagt ganska fint med lite blått i allt det vita, men jag är lite mer okänslig när jag rensar. =)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  2. Som jag ser det - en avbrytande färg i en annars enhetlig rabatt förhöjer och skapar spänning. Så njut av din busiga akleja och hennes kjol. Det är ju dock en vit underkjol också.
    Daphne burkwoodii ´Somerset´ fanns faktiskt hos Växtriket, i två, tre ex för några veckor sedan. Förmodligen inte så många som ger sig på en sån´ buske. Kolla, om du har intresse och vägarna förbi. Kan finnas kvar. Troligtvis.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Dom är helt eländiga...men dock så vackra de ombytliga blommorna :)

    Veronica

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)