29 april 2012

Ljuvlig vårprakt i Enköpings parker


Efter en härlig fixarhelg i trädgården begav jag mig till parkerna för att se hur långt magnoliorna hade kommit. De senaste dagarnas värme har gjort underverk. Kolla, vilka ljuvligheter! Jag måste ha en magnolia i min trädgård, känner jag. Leonard Messel finns att beskåda vid klosterparken i Enköping. Det ska vara en tålig nybörjarmagnolia, kanske något för mig? 



Kvällssolen ger växterna en extra lyskraft. Längs ån finns mängder av kejsarkronor som slår ut vilken dag som helst nu. Doften är bedövande och inte alltför angenäm. 

Även Gaston hittade något att sniffa på.


Ha det fint//Laila


4 kommentarer:

  1. Magnoliablom är som de andra tidiga - efterlängtad och underbar! Var du månne förbi Plantmakeriets idéträdgård och fyndade idag? Hon skulle visst avsluta sin ruta.

    SvaraRadera
  2. Mycket fint att intressera sig för beroende på vilka intressen man har :-)... Bilden med Gaston är ju obetalbar. Som han har vuxit - en riktig snygging!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Magnolior är så vackra och jag ska ha en...snart :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Nästa gång du och Gaston ska in och sniffa på parkerna kan du ju höra av dig, så sniffar gärna Zappa och jag med er.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)