29 december 2011

Drömmar om vår, tyg och färg

Tänk vad inspirerad man kan bli över att läsa andra trädgårdsbloggar! Kikade in hos alltid lika färgsprakande Anna Vattenkanna http://annavattenkannastradgard.blogspot.com/2011/12/dags-att-dromma.html  
och såg en bild på just den dagbädden jag har på min altan. 


Den behöver fräschas upp inför våren, och visst vore det härligt med en sådan färgklick? Tror nästan jag ska satsa på en färgsprakande multikaskad av färger på altanen i år. Tack Anna!  Jag blev så inspirerad att jag nästan funderar på att ta fram symaskinen (som jag inte använt på 20 år!), och sy massor av kuddar och gardiner!!! Hm är det en bra idé? Kanske ska fråga min gamla syslöjdslärare som knackade på på toadörren med orden: "Du kan komma ut nu, jag har sytt klart det där åt dig", samt skickade med mig en påse hem med alla ofärdiga föremål att sy klart under sommarlovet! (Vilket jag naturligtvis inte gjorde). Det är något med mig och undertråden som inte går ihop.


Men som sagt, inspirerad är jag och om jag börjar nu, kanske jag blir klar tills våren kommer? Är det inte dags att ta tag i symaskinsfobin?



2 kommentarer:

  1. Ohhh - du har den underbara dagbädden!!! Lyckans OST säger jag bara. ja, vad vore en dagbädd.... alldeles uuunderbar :-)

    Jamen det är ju så enkelt att sy (säger jag som alltid hade högsta betyg i syslöjd, fniss). Men det är faktiskt inte så svårt - börja med ngt enkelt och övningsy i ett gammalt lakan tex???

    Ett hett tips, om symasinen inte vill som du, är att kolla in HM Homes webbshop. Där finns en uppsjö med fina färgstarka prydnadskuddar just nu och de kostar inte en förmögenhet iheller.

    SvaraRadera
  2. Ett mycket bra alternativ till att vara ute och joxa i trädgården är väl att sitta inne och joxa till trädgården! Själv väntar jag på energi att gå ner i källaren och stoppa sittlapps-tovningen i tumlaren, men det är så svårt att vara inne när det varken regnar eller blåser ute!

    SvaraRadera

Men så roligt att du vill skriva några rader :-)